شهدعشق
شهدعشق

شهدعشق

گفت بیا

گفتم از زشتی گفتارِ بدم ، گفت : “بیا”
از سیه کاری رفتار بدم ، گفت : “بیا”
گفتم از غفلت دل ، از هوسم ، از نفسم
صاحب آن همه کردارِ بدم ، گفت : “بیا”
گفتم از سرکشیم ، سینه سپر ، داد زدم
نیستم خسته دل از کار بدم ، گفت : “بیا”
گفتم از دوست گریزانم و در خود غرقم
دائما در پی پندار بدم ، گفت : “بیا”
گفتم از گوهر ذکر تو ندارم بهره
غوطه ور مانده در افکار بدم ، گفت : “بیا”
گفتم ای چشمه ی خوبی ، سحری چشم گشا
نگر اعمال شرر بار بدم ، گفت : “بیا”
گفتم ای صاحب این سفره که خوبان جمعند
گفته بودی که خریدار بِدم ، گفت : “بیا”
گفتم آینه شیطان شده بودم عمری
خسته از دست همین یار بدم ، گفت : “بیا”
گفتم خدا ز دست دل من رنجیده
من همان عبد گنهکار بدم ، گفت : “بیا”


نظرات 2 + ارسال نظر
عشقم خداست سه‌شنبه 7 مرداد 1393 ساعت 12:41 http://faraghmola.blogfa.com

زندگی حس غریبی است که یک مرغ مهاجر دارد

زندگی سوت قطاری است که در خواب پلی می پیچد

زندگی گل به توان ابدیت

زندگی ضرب زمین در ضربان دلهاست

زندگی هندسه ساده تکرار محبت هاست

هر کجا هستم باشم

هر کجا هستم باشم

آسمان مال من است

پنجره ، فکر ، هوا ، عشق ، زمین مال من است

آری آری زندگی زیباست

زندگی آتشگهی دیرنده پابرجاست

گر بیافروزیش رقص شعله اش از هر کران پیداست

ورنه خاموش است

و خاموشی گناه ماست



سهراب سپهری

Kh سه‌شنبه 7 مرداد 1393 ساعت 04:58

الهی وربی من لی غیرک
بسیار زیبا بود

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.