شهدعشق
شهدعشق

شهدعشق

برداشتی از سخنان حاج آقای دولابی عزیز


                :b


 دست خدا هنوز توی آب و گلِ است، پس تو هم به خدا بگو خدایا درستم کن و عیب و نقص هایم را برطرف کن و مرا به کمال برسان.

 سؤال نکن، شاید خدا به تو بفهماند . گدایی نکن، شاید خدا غنی ات کند. به قلبت فشار نیاور، شاید خدا مشکلت را رفع کند. چه در امور دنیوی و چه در امور اخروی، یک شاید کنار زندگی ات بگذار.


هر وقت خواستی کار خوبی بکنی و راه بندان شد و ممکن نشد آن را انجام دهی، نیتت را رسیدگی کن. شاید صدمه ای خورده است و صرفاً بر ای خدا نیست و الاّ اگر با صاحبخانه کار داشته باشی، بر عهده ی اوست که موانع را از جلوی راهت برطرف کند.


 در هر شبانه روز لااقل یک سجده ی طولانی داشته باشید. هیچ عبادتی مثل سجده نیست.


 اگر دنبال رفیق بی عیب بگردی، بی رفیق باقی می مانی. البته بد هم نیست، چون آن وقت خدا رفیقت می شود. یا رفیق من لا رفیق له. ای رفیق کسی که رفیقی ندارد.


مادرت را ببوس، دستش را بوسه بزن، پایش را ببوس، تا به گریه بیافتد. وقتی گریه افتاد، خودت هم به گریه می افتی. آن وقت کارت روی غلتک می افتد و همه ی درهایی را که به روی خود بسته ای، خدا باز می کند. اینکه فرمود بهشت زیر پای مادر است یعنی تواضع کن.


 زور کسی به نفسش نمی رسد و از آن شکست می خورد. اما اگر از نفست شکست خوردی، جای نگرانی نیست؛ پشت در بنشین و زانوهایت را به بغل بگیر، خدا تو را بر نفست غالب می کند. هر وقت دیدی راه نداری، چند دقیقه پشت در بنشین، خدا در را باز می کند...


 مواظب باش هر جا که می روی، طالب خیر باشی، چون در آن صورت خداوند آنچه را طالبش هستی، از در و دیوار بر تو می بارد.

نظرات 2 + ارسال نظر
علی دوشنبه 30 دی 1392 ساعت 18:23 http://owais1.blogfa.com

واقعن دس مریزا
عالیه مطالبت

منتظر دوشنبه 30 دی 1392 ساعت 11:13

با تشکر از مطلب زیبایی که انتخاب کردین.
نکات آموزنده حضرت استاد حاج آقای دولابی واقعا عزیز خواندنی و از دل بی ریاش برخاسته و واقعا اگه طالبش باشیم به دلمون میشینه و تکونی به آدم داده میشه واقعا حرفاش در عین سادگی پر مغز و تأثیر گذاره. منتظر مطالب بعدیتون هستیم، موفق باشد.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.