شهدعشق
شهدعشق

شهدعشق

شهادت

چون در تدارکات گردان بودم...
گاهی به من می گفت:«یک کمپوت بده بخوریم!»
من هم کاغذ روی کمپوت را می کندم و درش را باز می کردم و بهش می دادم.
نمی خواستم بفهمد چه کمپوتی است...
همیشه هم کمپوت سیب بهش می دادم،چون کم مشتری بود...
آخرین شبی که با هم بودیم گفت:
«پسته بیار،کمپوت بیار،بیچاره هر چی داری بیار من بخورم.بنده ی خدا من شهید می شم دلت می سوزه!».
قسم خورد که شهید میشه.
من هم این بار کمپوت گیلاس و پسته و چیزهای دیگر بهش دادم.
گفت:«خب،حالا شد.شاید در آخرت یک خُرده بهت توجه کردم.امشب خوب به من رسیدی!» 
گفتم:«چون صبح میخوام برم خط دلم برات سوخت.»
گفت:«نه!میدونم برای چیه.»
دو سه نفر بودیم.از چادر زدیم بیرون و شروع کردیم به گریه کردن...
شب بعد،به یکی از بچه ها گفته بود:«من امشب شهید می شم!».
او هم گفته بود:«حرف مفت نزن !تو رو چه به شهادت؟»
گفته بود:«به حضرت عباس (علیه السلام) من امشب شهید می شم!»
آن برادر روحانی بهش گفته بود:«برای چی قسم حضرت عباس (ع) می خوری؟»
گفته بود:«چه کار کنم!تو حرفم را قبول نمی کنی.به حضرت عباس (ع) من امشب شهید می شم.
هر چی داری بیار بخورم که بعدن دلت نسوزه!».
شهیــــــد شد...همان شب!

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.