شهدعشق
شهدعشق

شهدعشق

شهید دکتر چمران

شهادت سردار رشید اسلام 
دکتر مصطفی چمران
تاریخ تولد:1311
محل تولد :تهران
محل شهادت: در دهلاویه 
تاریخ شهادت:(31خرداد 1360 ش)
دکتر مصطفی چمران در سال 1311 ش در تهران به دنیا آمد. 
پس از پشت سرگذاشتن تحصیلات ابتدایی و متوسطه، وارد دانشکده فنی دانشگاه تهران گردید و پس از احراز رتبه اول دانشگاه، بورس تحصیلی در آمریکا را اخذ کرد. در امریکا به تشکیل انجمن اسلامی دانشجویان ایرانی و انتشار ماهنامه و فعالیت‏های متعدد ضدرژیم پهلوی پرداخت. 
دکتر چمران سپس راهی مصر گردید و پس از گذراندن دوره نظامی چریکی، جهت یاری برادران لبنانی به آن کشور رفت. وی به مدت هشت سال در آن دیار ماند و همگام با امام موسی صدر خدمات شایانی به ملت مظلوم آن سامان ارایه کرد. 
 سمتها و جایگاه ها:
دکتر مصطفی چمران پس از پیروزی انقلاب اسلامی و پس از 22 سال دوری از وطن به کشور بازگشت و
معاونت نخست‏وزیری را برعهده گرفت. وی بعدها نماینده امام در شورای دفاع، وزیر دفاع و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گردید و مشغول به خدمت شد. 
دکتر مصطفی چمران همچنین ستاد جنگ‏های نامنظم را در اهواز سازمان‏دهی کرد و ضربات متعددی بر پیکر ارتش متجاوز بعثی وارد نمود. حضور این سردار رشید اسلام در جبهه‏های نبرد و نیز فرو نشاندن غائله پاوه و سرکوب عناصر ضدانقلاب در کردستان از جمله صفحات درخشان زندگی این شهید والا مقام می‏باشند. 
قصه عروج:
سرانجام این عارف و فرمانده سلحشور در حالی که چند روز قبل، منطقه عملیاتی دهلاویه را از لوث وجود دشمن بعثی پاک کرده بود، در 31 خرداد 1361 در این منطقه بر اثر اثابت ترکش به دیدار معبود شتافت و پیکر پاکش در گلزار شهدای بهشت زهرا، جای گرفت.

من اگه پولدار بشم..........

من اگه روزی خیلی پولدار بشم یه سامانه ی پیامکی با دم و دستگاه و تشکیلات عالی و پاسخگوها و کارشناس های مجرب تحصیلکرده ی دینی و روانشناسی راه می اندازم و اسمش رو هم میذارم شماره ی خدا، تماس با خدا، پیامک یار یا یه همچین چیزایی.

تا وقتی که یه نفر از بندگان خدا یه شب ناغافل دلش گرفت و غصه دار شد و کل اطرافیان و شماره های بیشمار گوشیش رو گشت ولی حتی یه نفر رو پیدا نکرد که بهش زنگ یا پیامک بزنه و راحت بگه دلم گرفته، یه شماره باشه که اونشب به دادش برسه و کل درددلش رو بیرون بکشه و بریزه رو صفحه ی گوشی و نذاره اونشب با دل گرفته و چشمای خیس سر بذاره رو بالشت. اصلا جهنم و ضرر، جواب هم نده فقط بدونی دردودلات میرسه به دست یه نفر ...

 

روزه‌ داری بدون تشنگی و اضافه وزن


چطور تشنه نشویم؟
مخلوط آب لیمو و عسل
اگر قرار باشد یک راه ساده و دم دستی برای تشنه نشدن در ساعات روزه ‌داری به شما پیشنهاد کنیم، آن راه خوردن لیمو ترش و عسل است. مخلوط لیمو و عسل در آب، کاری می ‌کند تا شما کمتر احساس تشنگی کنید. در سحرى از مواد غذایى پرفیبر مثل سبزیجات و میوه ‌ها استفاده کنید. مواد غذایى پر فیبر آب زیادى را در خود جذب می‌ کنند. درست مثل یک تکه ابر خشک که آن را زیر شیر آب ببرید. این فیبرها در بدن شما می‌ مانند و ذره ذره آب را به بدن شما می ‌رسانند و شما کمتر احساس تشنگى خواهید کرد. آنها همچنین سرعت حرکت مواد غذایى را کاهش مى ‌دهند و باعث مى شوند که دیرتر گرسنه شوید.
  
ادامه مطلب ...

دعا

خداوندا...

آنان که به من بدی کردند،سکوت را به من آموختند!
آنان که از من انتقاد کردند،راه درست زیستن را به من آموختند!
آنان که مرا تحقیر کردند،صبر وتحمل را به من آموختند!
آنان که به من خوبی کردند، انسانیت را به من آموختند!
پس ای مهربانم...
به همه آنهایی که در رشد من سهمی داشتند،خیر دنیا و آخرت عطا فرما!
"آمین"

مولای من بیا


جمعه ی اول ماه گذشت نیامد مهدی
فاطمه چشم براه است نیامد مهدی
حقمان است اگر از نظرش افتادیم
علتش چیست؟ گناه است، نیامد مهدی
همه در خواب و کسی نیست صدایش بزند
حال این شهر تباه است نیامد مهدی
پرده بردار که عمریست ،خدایا دل ما
پی یک نیمه نگاه است نیامد مهدی
عرصه بر روز محبان علی(ع) تنگ شده
شیعه بی پشت و پناه است نیامد مهدی
و سلاح همه ی منتظران مولا
گریه و ندبه و آه است نیامد مهدی
اللهم عجل لولیک الفرج

یا مهدی

اولین جمعه ماه رمضان است بیا
عالم هستی ما خسته ز جان است بیا
نام تو ای پسر فاطمه بر روی زمین
بر لب تشنه لبان ورد زبان است بیا
 (( یا صاحب الزمان ادرکنی ))

یاصاحب الزمان عج

آقای من:

"معایبِ" ما،

"مَحاسن" شما را سفید کرد...

شرمنده ایم،یاصاحب الزمان....

اللهم عجل لولیک الفرج

همنشینی

زﻏﺎﻟﻬﺎﯼ ﺧﺎﻣﻮﺵ ﺭﺍ ﮐﻨﺎﺭ ﺯﻏﺎﻟﻬﺎﯼ ﺭﻭﺷﻦ ﻣﯿﮕﺬﺍﺭﻧﺪ ﺗﺎﺭﻭﺷﻦ
ﺷﻮﺩ، ﻫﻤﻨﺸﯿﻨﯽ ﺍﺛﺮ ﺩﺍﺭﺩ .ﻣﺎﻫﻢ ﺍﮔﺮ ﮐﻨﺎﺭ ﮐﺴﺎﻧﯽ ﺑﺸﯿﻨﯿﻢ ﮐﻪ
ﺭﻭﺷﻨﻨﺪ ﻭ ﻧﻮﺭﺍﻧﯿﺖ ﻭﺣﺮﺍﺭﺗﯽ ﺩﺍﺭﻥ ﻣﺎ ﻫﻢ ﻧﻮﺭﺍﻧﯿﺖ ﻭ ﺣﺮﺍﺭﺗﯽ
می گیرﯾﻢ. ﻣﺎﻫﻢﻣﺜﻞ ﺯﻏﺎﻝ ﺧﺎﻣﻮﺷﯿﻢ .
ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺣﺮﻓﻬﺎﯼ ﺟﺎﻧﺴﻮﺯ ﺍﻫﻞ ﺟﻬﻨﻢ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ :
«ﯾﺎﻭﯾﻠﺘﯽ ﻟﯿﺘﻨﯽ ﻟﻢ ﺍﺗﺨﺬ ﻓﻼﻧﺎ ﺧﻠﯿﻼ »
ﻭﺍﯼ ﺑﺮﻣﻦ ﺍﯼ ﮐﺎﺵ ﺑﺎ ﻓﻼﻧﯽ ﺭﻓﯿﻖ ﻧﺒﻮﺩﻡ ﻭ ﺑﺎ ﺍﻭ ﻧﻤﯽﻧﺸﺴﺘﻢ ﺍﻭ
ﺗﺎﺭﯾﮏ ﺑﻮﺩ ﻭ ﻣﺮﺍ ﻣﺜﻞ ﺧﻮﺩ ﺗﺎﺭﯾﮏ ﮐﺮﺩ.
« ﻗﺮﺍﻥ ﮐﺮﯾﻢﺳﻮﺭﻩ ﻓﺮﻗﺎﻥ ﺁﯾﻪ ۲۸ »

خدا می داند


پس وااااااااااااااااااااااای بر من

یااباعبدالله

حاجیان راه کربلا باز است...

موقع تشنگی لحظه ی افطار فقط میگویم

به فدای لب عطشان تو یا ثار الله
سحری کاش که با مهدی زهرا باشم
داخل صحن معلای اباعبدالله
باز با حال دعا وقت اذان میگویم
هر که دارد هوس کرب و بلا بسم الله

حرف دل

السـلامــ علیکـــ یا ثامن الـحجـج

سلام اقای من

سلام مهربونم

سلام اقای خوبیها

سلام ای مونس تنهائیهام

اقای من دقیقا پارسال همچین موقعی منت سرم گذاشتی و دعوتم کردی و من اومدم پیشت

نکنه امسال دعوتم نکنی قرارمون این شد که حداقل سالی یکبار دعوتم کنی نکنه امسال ناامیدم کنیا نکنه امسال نگاه به بدیا و گناهام کنی و ازم رو برگردونی و بگی نیا

مهربونم بد جور هوایی شدم دوریت دیگه داره اذیتم میکنه از همه چی خسته شدم دعوتم کن تا شاید حال دلم خوب بشه

بیام تا از سقا خونه ات یه جرعه آب بخورم و روح و جسممو بیمه کنم

منتظردعوتم سرورم مولای من اقای من یاعلی بن مو سی الرضا

عکس حرم امام رضا علیه السلام

توکل به خدا

از ایشان درباره کلام خدای عز و جل سوال شد که می فرمایند «و هر کس به خدا توکل کند او براى وى بس است» توکل کردن بر خدا درجاتى دارد: یکى از آنها این است که در تمام کارهایت به خدا توکل کنى و هر چه با تو کرد از او خشنود باشى و بدانى که او نسبت به تو از هیچ خیر و تفضّلى کوتاهى نمى کند و بدانى که در این باره حکم، حکم اوست، پس با واگذارى کارهایت به خدا بر او توکل کن و در آن کارها و دیگر کارها به او اعتماد داشته باش.

کافى(ط-الاسلامیه) ج 2 ، ص 65 ، ح 5


به یاد گذشتگان

پنج شنبه

پنجشنبه هست شاخه گلی بفرستیم برای تموم آنهایی که در بین ما نیستند ولی دعاهاشون هنوز کارگشاست، 
یادشون همیشه با ماست و جاشون بین ما خالیه، 
دلمون خیلی وقتها هواشونو می کنه,
امادیدارشون میفته به قیامت, شاخه گلی به زیبایی یک فاتحه...
پنج شنبه است و یاد کنیم از درگذشتگان...
ًاَللّـــهُمَّ اغفِر لِلمُومِنینَ وَ المُومِنَاتِ وَ المُسلِمینَ وَ المُسلِمَاتِ اَلاَحیَاءِ مِنهُم وَ الاَموَاتِ
تَابِع بَینَنَا وَ بَینَهُم بِالخَیراتِ اِنَّکَ مُجیبُ الدَعَوَاتِ اِنَّکَ غافِرَ الذَنبِ وَ الخَطیئَاتِ وَ اِنَّکَ عَلَی کُلِّ شَیءٍ قَدیـــرٌ ...
بِحُرمَةِ الفَاتِحةِ مَعَ
الصَّلَوَاتِ ؛ 

مناجات شهید چمران

خدایا در انتظار رحمتت نشسته ام بدهی کریمی
 ، ندهی حکیمی بخوانی شاکرم ، برانی صابرم
 الهی احوالم چنانست که می دانی و اعمالم
 چنین است که می بینی. نه پای گریز دارم و نه
 زبان ستیز، یا ارحم الراحمین بهترینها را
 درتقارن ماه مبارک رمضان برای دوستانم که
 ازبهترین ها هستند مقدرفرما
مناجاتهای شهید دکتر چمران

یااباصالح التماس دعا

همگی در این ساعات آخر از ماه شعبان، از پدر مهربانمان بخواهیم که برای ما هم استغفار کنند
یا أبانا استغفر لنا ذنوبنا إنا کنا خاطئین....
درست است که ما فرزند خوبی برای شما نبوده ایم، اما شما همواره حق پدری را به بینهایت رسانده اید
یا ایها العزیز مسنا و اهلنا الضر و جئنا ببضاعة مزجاة ...
بابای خوبم، دستم خالی است و کوله بارم پر از گناه...
شما دستان حیدریتان را به دعا بالا ببرید...
که اگر اینگونه باشیم، با چه رویی وارد شهر خدا بشویم

سلامی دوباره

بتوکل نام اعظمت

بسمـــ الله الــرحمــن الــرحیمـــ

سلام خدمت همه ی دوستان و عزیزان بابت تأخیر دو ماهه ام از همتون عذر میخوام و ممنونم که همچنان تو این مدت به وبلاگ خودشون سر میزدن ان شاالله به یاری خدای مهربون و مدد گرفتن از خودش یه بار دیگه نوشتن را آغاز میکنم